zaterdag 22 april 2017

My first 5K

Afgelopen maandag paste ik mijn hardloopschema aan. Ik gebruikte die week daarvoor een schema dat ik online vond, maar aangezien in Annemerel haar boek 'Live Love Run' ook allerlei schema's staan besloot ik om met één van haar schema's door te gaan. Afgelopen maandag, Tweede Paasdag, liep ik mijn eerste run met dat schema. Ik liep uiteindelijk 4,0 km in een tijd van 30 minuten (met 10x 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen) dus ik vond het een prima afstand in die tijd. Helaas had ik dinsdag wel wat last van mijn knieën, maar dat is op zich niet zo vreemd met die vreemde knieën van mij. 




Het liefst was ik woensdag alweer gaan lopen, maar ik voelde dat mijn knieën nog niet voldoende hersteld waren dus ik besloot het met een dagje uit te stellen. Donderdag voelde ze op zich prima aan, maar voor de zekerheid wilde ik toch nog een dagje wachten en besloot ik vrijdag te gaan lopen. Vrijdagmiddag liep ik een run van 5,11 km in 40 minuten. Uiteindelijk een ontzettend stomme zet geweest want bij mijn eerste afzet om te gaan rennen had ik al het idee dat ik door m'n knieën ging, maar omdat ik het lopen zo leuk vind ben ik toch doorgegaan. Het positieve daarvan is dat ik mijn eerste 5K liep, maar het negatieve daarvan is dat ik, een dag later, inmiddels amper nog op m'n benen kan staan en met m'n benen omhoog lig.

1 opmerking:

  1. Zo knap dat je 5 km gehaald hebt, maar ook echt balen van je blessure! Hopelijk gaat het snel weer beter en kun je het lopen weer oppakken.

    BeantwoordenVerwijderen